De vereniging

Doel en visie van de vereniging Schrijvers tussen de Kassen

Beschrijving:

• De Vereniging Schrijvers tussen de Kassen richt zich op schrijvers, dichters en andere taalkunstenaars uit de gemeente Westland. In principe komen alle genres en taalcreaties in aanmerking voor ondersteuning. Door activiteiten te faciliteren kan het contact tussen schrijvers worden gestimuleerd.
  • Het Westlandse gebied en ook de oude tuinderstaal kenmerken zich door een ongekende rijkdom. Dat verder te ontdekken en exploreren is een mooie uitdaging voor een ieder die met taal bezig is. In de uitdrukking via de taal willen wij geen enkele barrière leggen, maar juist inspireren tot innovatief taalgebruik. Vinden, knippen, plakken, veranderen, remixen, herschrijven, het moet allemaal kritiekloos kunnen.
  • Als actieve schrijversgroep willen wij taal op de kaart van Westland zetten, elkaar stimuleren en een platform zijn voor jong en oud talent. Wij willen vooral interactief bezig zijn met taal waarbij samenwerken een van de bindende factoren is. Uitgeven is slechts een van de mooie manieren om taalvondsten te delen met anderen en te inspireren. Vast staat dat de eigenheid en vrijheid van elke schrijver/dichter centraal staat. Het gaat om de zeggingskracht van wat met taal wordt uitgedrukt, de kracht van taal en teken. Door uitwisseling en het leggen van maatschappelijke contacten worden zowel de taalkunstenaar als de toehoorder verrijkt.
  • Cruciaal is de persoonlijke vrijheid van de taalkunstenaar te benadrukken want dat leidt tot de mooiste taalvondsten. Daarom zijn onze statuten ook niet tot in detail uitgewerkt. Wel verwachten wij inzet en mee doen aan bijeenkomsten.

Doelstellingen:
Doel is dat de deelnemers/leden:

• zich artistiek en creatief te kunnen ontwikkelen;
  • de gewenste schrijfkwaliteit kunnen ontwikkelen, realiseren en waarborgen;
  • groei van (intellectuele en financiële) waardering kunnen bewerkstelligen;
  • hun geleverde producten een bijdrage zijn voor het culturele erfgoed van Westland;
  • samen kunnen werken met andere kunstenaars en organisaties ten behoeve van bevordering van aandacht voor de Westlandse kunst en cultuur;
  • hun werk individueel dan wel gezamenlijk efficiënt wordt gepromoot en daarmee zichtbaar wordt gemaakt voor een groter publiek.

Wij ondersteunen en/of faciliteren:

• evenementen waar de leden hun werk kunnen voordragen en promoten, zoals lezingen, dichtersmomenten, boekpromotie, signeersessies en workshops.
  • faciliteiten waar schrijvers elkaar kunnen ontmoeten en inspireren.
  • creatieve samenwerking met kunstenaars vanuit andere disciplines.
  • contact bevorderen tussen of onderhouden met uitgevers, bibliotheken, theaters, instanties en dergelijke.
  • afvaardiging in culturele werkgroepen zoals Podium Westland.
  • activiteiten voor het verwerven van fondsen, sponsoring en andere inkomsten waarmee de vereniging voor de deelnemers/leden activiteiten kan ontwikkelen.

Media/communicatie:

Wij streven naar de inzet van diverse vormen van communicatie zoals het faciliteren van een digitaal platform en social media, evenals van traditionele media.

Onze Sponsoren-Partners

OPMERKING:

Alle Proza en Poezië op deze site is auteursrechtelijk beschermd, en mag alleen met schriftelijke toestemming van de auteur elders gepubliceerd worden.

LIKE ONS OP FACEBOOK:

Laatst toegevoegde uitgave

• Beste mensen, Hierbij de link naar de livestream van de presentatie van de erotische dichtbundel Vertalersweelde in het kielzog van (en als ode aan) de …Bekijk alle details

Het vermoeden van oorlog

De bundel Het vermoeden van oorlog draagt de naam van het titelgedicht, waarmee Alleblas in 2020 de landelijke Plantage Poëzieprijs won. Het is  een reflectie …Bekijk alle details

Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes , meld u hier aan dan ontvangt u
onze nieuwsbrief.
* = verplicht veld